Friday 4 August 2017

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Internet Explorer 10 Você está usando o Internet Explorer 10 e você será redirecionado para uma página que não suporta o Internet Explorer 10. Você precisará alterar o modo de compatibilidade do navegador conforme o seguinte link. Continuar para a página do Cartão de Viagem Fechar esta janela O serviço ING DIRECT International Transfers (quotITquot) é fornecido pela OzForex Limited, ABN 65 092-375-703, (trading as quotOFXquot) Australian Financial Services License No. 226484. Qualquer referência nesta página Para quoting DIRECT International Transfersquot, quotwequot, quotusquot, ou quotourquot é uma referência para OFX. Onde a informação é fornecida neste site, ele foi preparado pela OFX sem considerar os objetivos de investimento, a situação financeira e as necessidades particulares de qualquer pessoa. Antes de atuar em qualquer conselho geral neste site, você deve considerar sua adequação às suas circunstâncias. Na medida permitida por lei, a OFX não oferece nenhuma garantia quanto à precisão ou adequação desta informação e não se responsabiliza por erros ou distorções, negligentes ou de outra forma. Quaisquer citações fornecidas são apenas indicativas. A informação pode basear-se em premissas ou condições de mercado e pode mudar sem aviso prévio. Nenhuma parte da informação deve ser interpretada como solicitação para fazer um investimento financeiro. Se você usar o serviço de TI, a OFX pagará à ING DIRECT uma taxa de referência. Esses benefícios podem ser baseados em uma porcentagem das taxas e margens do OFX39 em relação às transações que você realiza usando o serviço de TI. Para mais detalhes, consulte o Guia de Serviços Financeiros da OFX39. A OFX não é uma instituição de depósito de depósito autorizada para fins da Lei Bancária (Commonwealth of Australia) 1959 e suas obrigações não representam depósitos do ING Bank (Austrália) Limited ABN 24 000 893 292. O ING Bank não garante ou não Fornecer garantia em relação às obrigações da OFX. Nesta temporada, as transferências podem demorar mais devido a feriados bancários. ING Direct International Transfers será fechado 24 de dezembro de dezembro 26 de dezembro de 31 de dezembro de 2 de janeiro. Você precisa ter os cookies ativados no seu navegador para acessar as páginas seguras do site ING DIRECT International Transfers. Você pode ativar os cookies nas configurações do navegador. CONTRATO DE CLIENTE INDIVIDUEL TERMOS E CONDIÇÕES IMPORTANTES: Os seguintes termos e condições aplicam-se a indivíduos que transacionam em particular. Como único titular de uma empresa, como administrador de uma confiança ou como parceiro de uma parceria. Se você estiver representando uma empresa, você precisará entrar em um Contrato de Cliente Corporativo. Você não deve indicar seu acordo com estes termos e condições até que você os tenha lido completamente, está convencido de que você os entende e está feliz com o que eles dizem. 1.1 Transacção como um indivíduo - Estes termos e condições aplicam-se a clientes privados (quotyouquot) que lidam com OzForex Limited (ABN 65 092 375) 703 (quotusquot ou quotwequot) como um indivíduo s através de qualquer um dos nossos sites. 1.2 Propriedade de Fundos - Você deve ser o proprietário do dinheiro que pretende transferir. 1.3 Nomeação do Agente - Se desejar que recebamos instruções de outras pessoas agindo em seu nome, você deve assinar um Formulário de Nomeação do Agente. 1.4 Estrutura deste Contrato - Este Contrato é um contrato mestre que se aplica a todas as Transações que você posteriormente entra em contato conosco. Os detalhes específicos de cada transação individual serão acordados separadamente no momento em que você reservar essas Transações que constituirão acordos separados por direito próprio, mas incorporarão esses termos e condições. 1.5 Outros documentos que você deve ler - Você reconhece ter recebido cópias dos seguintes documentos de acordo com, na medida do aplicável, os requisitos da Lei das Sociedades por Ações: (i) Nossa Declaração de Divulgação do Produto (quotPDSquot). (Ii) Nosso Guia de Serviços Financeiros (quotFSGquot). (Iii) Nosso Acordo de Uso do Site. (Iv) Nossa Declaração de Privacidade. 2.1 Serviços de Câmbio - Nós possuímos uma Licença Australiana de Serviços Financeiros que nos autoriza a fornecer produtos e serviços de câmbio. Oferecemos Contratos Spot (a serem liquidados dentro de 2 dias) e Contratos Diretos (a serem resolvidos entre 2 dias e 12 meses), cujos detalhes e mecânica são explicados em nosso PDS. Você deve ler o PDS antes de entrar neste acordo, para que você entenda exatamente como nosso serviço opera. 2.2 Sem Margem ou Negociação Especulativa - Não oferecemos nenhuma forma de margem ou instalações de negociação especulativa. Quando você entrar em uma transação, você deve nos entregar o valor total dos fundos que você está transferindo antes da data de entrega. 2.3 Sem compensação de taxa de câmbio - Não concordaremos em entrar em qualquer tipo de acordo de compensação que permita que você nos pague apenas o montante de qualquer perda que possa ser realizada na liquidação da transação ou para pagar você Qualquer lucro, como resultado dos movimentos da taxa de câmbio. 2.4 Nenhum Conselho Financeiro - Não levaremos em consideração suas circunstâncias ou necessidades financeiras específicas quando entrarmos em uma Transação com você. Na medida em que lhe fornecemos qualquer conselho, ele se referirá apenas à mecânica da transação que você está propondo para entrar ou em informações publicamente disponíveis. Você deve obter seu próprio conselho financeiro e fazer sua própria avaliação sobre se nosso serviço é apropriado para seus requisitos particulares. Você deve selecionar o tipo e o momento de cada Transação que você inseriu em você. 3 Suas Instruções 3.1 Nome de Usuário e Senha - Nós o emitiremos com um nome de usuário e senha que permitirão que você nos forneça instruções on-line, por telefone ou por e-mail. É sua responsabilidade garantir a segurança do seu nome de usuário e senha. Nós confiamos em qualquer Instrução recebida de acordo com o uso do nome de usuário e senha sem verificar a identidade do usuário e você estará sempre vinculado por essas Instruções. 3.2 Agente - Se você nomear outra pessoa para agir em seu nome (quotAgentquot) de acordo com o parágrafo 1.3, agiremos de acordo com todas as Instruções recebidas do seu Agente, e você estará vinculado por essas Instruções, até que você retire sua autoridade para Esse agente. Você deve nos dar pelo menos 48 horas de aviso por escrito de sua intenção de retirar sua autoridade para esse agente e a autoridade só será cancelada no final desse período de 48 horas ou em qualquer momento posterior especificado no seu aviso. 3.3 Sem Obrigação para Aceitar Instruções ou Transações de Processo - Embora sempre nos esforcemos para cumprir suas Instruções o mais rápido possível, pode haver circunstâncias em que não possamos fazê-lo. Portanto, sempre nos reservamos o direito de se recusar a aceitar suas Instruções e fazê-lo sem dar-lhe quaisquer motivos e sem incorrer em qualquer responsabilidade por qualquer perda resultante ou danos incorridos por você ou qualquer outra parte. 4.1 Encadernação de Transações - Se você deseja entrar em uma Transação, você pode fazê-lo, oferecendo instruções on-line, por telefone ou por e-mail. A Transação será legalmente vinculativa para você quando recebermos suas Instruções de acordo com este parágrafo 4 ou parágrafo 5. 4.2 Transação de confirmação automática online - Se você entrar em uma transação de confirmação automática on-line, a transação será legalmente vinculativa para você o quanto antes Como recebemos suas instruções eletrônicas. Nós lhe forneceremos a confirmação dos Detalhes da Transação na tela no momento em que você reservar a Transação, mas não forneceremos qualquer confirmação subseqüente de qualquer tipo, a menos que você a solicite. 4.3 Confirmação de reserva on-line - Se você reservar uma transação on-line que não é uma transação de confirmação automática, tentaremos contatá-lo por telefone dentro de 15 minutos da sua reserva on-line para confirmar os detalhes da transação. A Transação será legalmente vinculativa para você na conclusão da chamada telefônica. Se não pudermos contatá-lo por telefone no número que você nos entregou dentro de 15 minutos, nós reservamos o direito de cancelar a reserva e não entrar na Transação. 4.4 Email Booking - Você reserva uma Transação por email, a Transação será vinculativa para você quando processarmos seu e-mail. Você reconhece que, se você optar por reservar uma transação por email, pode não ser processado imediatamente. Quando processamos suas Instruções, nós lhe enviaremos um e-mail com o nome de confirmação do dato. A Confirmação do Contrato constitui um mecanismo de correção de erros somente se você não nos contatar no prazo de 24 horas após a confirmação do Contrato, os detalhes da transação serão considerados corretos. 4.5 Reservas por telefone - Se você reservar uma transação por telefone, a transação será legalmente vinculativa na conclusão da chamada telefônica. Nós iremos enviar-lhe um e-mail com o nome de confirmação de residência. A confirmação do contrato constitui apenas um mecanismo de correção de erros. Se houver alguma discrepância entre a Confirmação do Contrato e os detalhes da Transação que já foram acordados na conversa telefônica, você deve contatar-nos no prazo de 24 horas após o recebimento da Confirmação do Contrato, na falta de quais os detalhes da Transação na Confirmação do Contrato serão Considerado correto. Registramos todas essas chamadas telefônicas e, em caso de disputa, a transcrição de nossa conversa telefônica pode ser usada como prova dos termos do contrato que foi celebrado. 4.6 Cancelamento - Uma vez que uma transação se tornou legalmente vinculativa, você não pode cancelar a Transação em nenhuma circunstância. Você só pode tomar medidas para corrigir qualquer um dos detalhes da Transação estabelecidos na Confirmação do Contrato se a Confirmação do Contrato não reflete os detalhes da transação que já foram acordados. 4.7 Cotações fora do mercado - Se citamos uma Taxa que é claramente um erro da nossa parte (QuotOut-of-Market Quotequot) como resultado de um erro técnico ou humano, não é vinculativo para nós. Você deve notificar-nos assim que o erro chegar à sua atenção e devotaremos a Taxa o mais rápido possível. 4.8 Desempenho rápido por você - Você reconhece que as taxas de câmbio podem flutuar rapidamente, então a Taxa que citamos é dependente do desempenho imediato de suas obrigações em relação a essa Transação. Reservamo-nos o direito de exigir a Taxa se você não nos fornecer informações solicitadas ou fundos a tempo. 5 Transações de adiantamento 5.1 Detalhes do contrato de reporte direto - Um contrato de adiantamento só pode ser solicitado por telefone e se tornará juridicamente vinculativo a partir do momento em que os detalhes da transação são acordados oralmente entre nós na chamada telefônica. Após a chamada telefônica, enviaremos um documento intitulado "Confirmação do contrato". A confirmação do contrato constitui apenas um mecanismo de correção de erros. Se houver alguma discrepância entre a Confirmação do Contrato e os detalhes da Transação que já foram acordados na conversa telefônica, você deve contatar-nos no prazo de 24 horas após o recebimento da Confirmação do Contrato, na falta de quais os detalhes da Transação na Confirmação do Contrato serão Considerado correto. No caso de qualquer disputa, a transcrição de nossa conversa telefônica pode ser usada como prova dos termos do acordo que foi celebrado. 5.2 Pagamento antecipado - Você reconhece que corremos o risco de você ser inadimplente na liquidação de seu Contrato Aberto e, para mitigar esse risco de liquidação, nos reservamos o direito de solicitar que você pague um ou mais Pagamentos Antecipados em relação a todos os Contratos Encaminhados. Podemos solicitar um Pagamento Antecipado tanto no momento em que você reserva o Contrato Aberto como em qualquer momento anterior à Data de Vencimento. O valor de qualquer pagamento antecipado solicitado será uma porcentagem fixa do valor da transação. Você reconhece que o valor de qualquer pagamento antecipado solicitado será determinado por nós a nosso critério. Para mais detalhes sobre o método de cálculo de pagamentos antecipados, veja a cláusula 6.6 do PDS. 5.3 Falha no Pagamento Antecipado - Se lhe pedimos que pague um Pagamento Antecipado, você deve pagar o valor que solicitamos na data em que designamos. Se você não fizer isso, nos reservamos o direito de fechar o Contrato a prazo de acordo com o parágrafo 9. 5.4 Mudança para a Data de Vencimento - Você pode nos pedir para antecipar a Data de Vencimento ou para ampliar a Data de Vencimento em relação ao Total ou apenas parte do seu contrato a prazo. Você reconhece que podemos concordar com esse pedido inteiramente a nosso critério. Se concordarmos, você reconhece que a Taxa será ajustada para atender ao momento da nova data de liquidação. 5.5 Pagamento da Montante Completo na Liquidação - Você deve transmitir à nossa conta o valor total necessário para liquidar o Contrato Aberto, menos qualquer Pagamento Antecipado já pago, juntamente com quaisquer taxas de serviço que nós ou terceiros solicitados, antes ou antes do Vencimento Encontro. 6.1 Pagamentos por Contrato Spot - Você deve iniciar o pagamento em nossa conta do montante total necessário para liquidar um Contrato Spot no dia em que a Transação se tornar juridicamente vinculativa de acordo com o parágrafo 4. Se não recebemos os fundos dentro de 2 Dias Úteis, reservamos O direito de fechar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.2 Pagamentos do contrato a prazo - Você deve garantir que você pague em nossa conta o valor total necessário para liquidar todos os Contratos de Forward antes da data de vencimento. Se não recebemos os fundos até a data de vencimento (ou qualquer alteração acordada na data de vencimento), nos reservamos o direito de fechar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.3 Não há cheques ou cheques - Você reconhece que não aceitamos Dinheiro ou cheques. Você concorda em fazer todos os pagamentos à nossa conta eletronicamente e você reconhece que iremos transmitir seus fundos apenas por meio de meios eletrônicos. 6.4 Conta do Beneficiário - Você deve fornecer-nos todos os detalhes da sua Conta do Beneficiário, incluindo o nome completo e endereço do titular da conta e o nome completo e endereço do banco beneficiário, na ou antes da data que designamos. Se você não fizer isso, reservamos o direito de fechar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.5 Número da conta do beneficiário - Confiaremos apenas no número de conta que você nos entrega para sua Conta do beneficiário e não verificará para garantir que a O nome fornecido por você concorda com o número de conta que você nos deu. 6.6 Montante total - Todos os pagamentos devem ser recebidos por nós em fundos liberados e pelo valor total transferido, incluindo quaisquer taxas de transação que podem ser pagas e quaisquer taxas de serviço que tenham sido solicitadas por nós ou qualquer terceiro, antes de creditar o seu Conta do beneficiário. No caso de concordarmos em efetuar um pagamento para você sem ter recebido o valor total, você reconhece que não estamos renunciando ao nosso direito de solicitar o valor total após a transação ter sido processada. 6.7 Fundos detidos por nós - Você reconhece e concorda que não possuímos seus fundos em confiança e não colocamos seus fundos em uma conta bancária separada. 6.8 Sem juros pagos - Você reconhece que não lhe pagaremos juros sobre quaisquer fundos detidos por nós, seja por meio de pagamento antecipado ou de outra forma. 7 Fundos mal direcionados 7.1 Seu erro - Se seus fundos são enviados para a conta errada como resultado de um erro cometido por você e agimos de acordo com suas Instruções, não teremos a obrigação de recuperar os fundos ou reenviar Os fundos para a Conta do Beneficiário correto. Você precisará reservar uma nova transação. 7.2 Nosso erro - Se seus fundos são enviados para a conta errada como resultado de um erro cometido por nós, tomaremos medidas urgentes a nossa custas para recuperar esses fundos, desde que você tome medidas imediatas para nos ajudar a recuperar qualquer desses Fundos se o beneficiário equivocado estiver relacionado a você ou associado a você de alguma maneira. 8.1 Ligação legal - Você pode entrar em uma ordem on-line, por telefone ou por e-mail. Sujeito ao seu direito de cancelar a Ordem de acordo com a cláusula 8.2, a Ordem será vinculativa a partir do momento em que as nossas Instruções forem recebidas por nós. Depois de receber suas Instruções, nós lhe enviaremos uma Confirmação de Pedido. A confirmação do pedido constitui um mecanismo de correção de erro somente se você não nos contatar imediatamente após receber a confirmação da ordem, os detalhes da transação serão considerados corretos. 8.2 Cancelamento de encomendas por telefone apenas - Você pode cancelar uma encomenda em qualquer momento antes de atingir a Taxa-alvo, dando-nos aviso por telefone. Você não pode cancelar uma Ordem depois que a Taxa Alvo foi atingida, se nós notificamos ou não que a Taxa Alvo foi atingida. Quando a Taxa Alvo é atingida, você está legalmente vinculado pela Transação. 8.3 Taxa-alvo - A Taxa-alvo será considerada como atingida somente quando a taxa de câmbio indicada na sua Ordem tiver sido preenchida com o fornecedor. Isso ocorrerá quando a taxa que você nomeou foi excedida por um valor que inclui nossa Margem. Você pode achar que, em alguns casos, os picos da taxa de câmbio com o resultado de que a taxa de câmbio que você nomeou na sua Ordem foi alcançada, mas mudou antes que possamos preencher a Ordem com nosso provedor para evitar dúvidas, nós Não preencherá sua Ordem nessas circunstâncias. 8.4 Pagamento - Nós nos esforçaremos para notificá-lo por telefone ou e-mail o mais rápido possível no Dia Útil ou no próximo Dia Útil após a Taxa-alvo ser atingida. Assim que receber a nossa notificação, você deve tomar medidas para garantir que os fundos atinjam nossa conta até a data de entrega. Se não recebermos os fundos a tempo, reservamos o nosso direito de fechar a transação de acordo com o parágrafo 9. 9.1 Transações de encerramento Podemos nos recusar a realizar uma transação ou podemos fechar uma transação específica ou todas as transações atuais que Você está conosco, sem aviso prévio: (i) se você não efetuar qualquer pagamento quando for devido, incluindo o pagamento de qualquer Pagamento Antecipado que tenha sido solicitado por nós (ii) se você não fornecer qualquer informação relevante, Solicitou ou qualquer informação que você nos deu é ou torna-se, na nossa opinião, materialmente imprecisa ou enganosa (iii) no caso de sua morte ou perda de capacidade mental (iv) no caso de o processo de falência ser iniciado contra você (v ) Se o cumprimento de nossas obrigações nos termos deste Contrato se tornar ilegal (vi) se surgiu uma disputa séria entre nós ou (vii) se você violar um termo importante deste Contrato ou de qualquer Transação. 9.2 Conseqüências do encerramento - Quando fechamos qualquer uma ou todas as transações que você concluiu, nós compramos de volta a moeda que nós compramos para você quando você entrou na transação às taxas de mercado prevalecentes escolhidas por nós de boa fé. Se o valor da moeda que você nos pediu para trocar reforçou, uma perda será incorrida na Transação e você será responsável por nos pagar o valor dessa perda, juntamente com quaisquer despesas, prêmios, comissões ou outras taxas incorridas por nos. 9.3 Nenhum pagamento de lucro - Não lhe pagaremos nenhum lucro decorrente do encerramento de uma transação em qualquer circunstância. 9.4 Pagamento da perda - Você reconhece que o valor de qualquer perda realizada no encerramento de uma transação é uma dívida a pagar por você e concorda que podemos deduzir imediatamente o valor total de qualquer perda (juntamente com quaisquer despesas, prêmios, comissões ou Outras taxas) de quaisquer fundos que possuímos em relação a qualquer transação, seja sob a forma de pagamento antecipado ou de outra forma. Se o valor que buscamos recuperar exceda o montante de qualquer Pagamento antecipado ou outros fundos detidos por nós, você concorda em pagar o saldo no prazo de 7 dias após ser notificado pelo valor total devido. 9.5 Juros - Você concorda que podemos cobrar-lhe juros sobre qualquer soma que permanece a nosso cargo após fecharmos uma ou todas as suas Transações a uma taxa de 2 por ano sobre a meta de taxa de caixa do Reserve Bank of Australia (ou de A autoridade monetária que pode substituí-la). Os juros serão acumulados e serão calculados diariamente e serão compostos mensalmente a partir da data em que o pagamento foi devido até a data em que o pagamento integral é feito por você. 9.6 Notificação Padrão - Você deve notificar-nos imediatamente se você tiver conhecimento de qualquer evento referido na Cláusula 9.1 acima. 9.7 Notificação de saldos devidos - Se fecharmos uma transação, enviaremos uma declaração por escrito explicando o montante de quaisquer somas que podem ser pagas a nós e o montante de quaisquer somas que sejam mantidas por nós. 10 Contra a lavagem de dinheiro e o financiamento antiterrorista (quotAML CTFquot) 10.1 Cumprimento da CTF da AML - Você compromete-se a não fazer qualquer coisa com conhecimento de causa para nos pôr em violação da Lei de Financiamento contra o Branqueamento de Capitais e Combate ao Terrorismo de 2006, regras e outros Instrumentos subordinados (leis AML CTF). Você compromete-se a notificar-nos se você tomar conhecimento de qualquer coisa que nos induzisse a violação das Leis CTF da AML. 10.2 Fornecimento de informações - Se solicitado, compromete-se a fornecer informações e assistência adicionais e a cumprir todos os pedidos razoáveis ​​para facilitar a conformidade com as leis AML CTF na Austrália ou uma jurisdição estrangeira equivalente. 10.3 Sem motivos de suspeita - Você compromete-se a não ter conhecimento e não tem motivos para suspeitar que: (i) o dinheiro que está a transferir é derivado ou relacionado ao branqueamento de capitais, ao financiamento do terrorismo ou a actividades similares (Actividades ilegais) e (ii) ) O dinheiro que você está transferindo será usado para financiar, ou em conexão com atividades ilegais. 10.4 Consentimento para coleta de informações por nós - Estamos sujeitos a leis AML CTF. Você concorda em divulgar em conexão com as Leis CTL da AML qualquer uma das suas Informações Pessoais (conforme definido na Lei de Privacidade de 1988 (Cth)) que possamos ter. 10.5 Congelamento ou bloqueio de transferência de fundos - Em determinadas circunstâncias, podemos ser obrigados a congelar ou bloquear uma conta onde é usado em conexão com atividades ilegais ou suspeitas de atividades ilegais. O congelamento ou o bloqueio podem surgir como resultado do monitoramento da conta exigido pelas Leis CTL da AML. Se isso ocorrer, não somos responsáveis ​​por quaisquer consequências ou perdas, e você concorda em indenizar-nos se for considerado responsável por terceiros em conexão com o congelamento ou o bloqueio de sua conta 10.6 Direito de recusar fornecer o nosso serviço ndash Se você não nos fornecer, mediante solicitação, qualquer informação que lhe seja exigida nos termos das Leis da CTL da AML para cobrar de você, mantemos o direito, a qualquer momento, de recusar, a nosso exclusivo critério, prestar nosso serviço a você. 11.1 Política de Disputas - Se você tiver um problema com o nosso serviço, inicialmente deve trazer a nossa denúncia para que possamos lidar com ela de acordo com nossa política de disputas internas. Nosso agente de reclamações tentará resolver a disputa a sua satisfação o mais rápido possível. 11.2 Serviço de Ouvidoria Financeira - Se a disputa não puder ser resolvida de acordo com a nossa política interna de controvérsias, então, poderá submeter a disputa formalmente ao escritório do Serviço de Ombudsman Financeiro (quotFOSquot) para determinação de acordo com suas regras. 11.3 Arbitragem - Se sua disputa não estiver dentro das regras do FOS, você pode submeter a disputa a arbitragem a ser determinada pelas Regras de Arbitragem Comercial Arbitrárias e Mediadores da Austrália e, na medida permitida por essas regras, o Árbitro irá Seja uma pessoa recomendada pelo New South Wales Chapter do Institute of Arbitrators and Mediators of Australia. Você concorda em aceitar a determinação do árbitro. 11.4 Ação legal - Nada neste parágrafo impede qualquer um de nós de se aproximar de um tribunal, quer por uma injunção urgente, quer apelar a decisão de um árbitro e nada nos impede de tomar medidas legais imediatas para recuperar os montantes que você pode nos devolver como resultado De encerramento de uma transação s de acordo com o parágrafo 9. 12 Limitação de responsabilidade 12.1 Sem responsabilidade por atrasos - Você reconhece que podem ocorrer atrasos na transmissão e recebimento de pagamentos. Em particular, você reconhece que operamos uma plataforma de negociação on-line que pode estar sujeita a problemas técnicos, ou outros, cuja natureza e duração podem estar além do nosso controle. Nosso serviço também envolve o uso de intermediários que estão fora do nosso controle. Consequentemente, enquanto fazemos tudo o que estiver ao nosso alcance para assegurar a transmissão oportuna de fundos, não podemos garantir que as transferências de fundos sempre sejam feitas com tempo e não podem aceitar qualquer responsabilidade para você por qualquer perda sofrida por você como resultado de qualquer atraso na A transmissão de fundos. 12.2 Responsabilidade Limitada - Em nenhuma circunstância, assumimos responsabilidade para você em excesso do montante de dinheiro que você realmente pagou em relação a qualquer Transação particular. Não seremos responsáveis ​​por qualquer forma de danos ou perdas conseqüentes que você possa sofrer como resultado de: (i) atrasos na transferência de seus fundos, ou (ii) nossa recusa em qualquer momento para transferir seus fundos. Sem limitar de forma alguma o efeito deste parágrafo ou de qualquer outro parágrafo deste contrato, os demais danos serão considerados para incluir danos decorrentes de: (i) perda de negócios, (ii) perda de oportunidade de realizar um ganho como resultado de Flutuações cambiais (iii) perda de qualquer outra oportunidade, ou (iii) perda de juros sobre fundos. Para evitar dúvidas e sem limitar qualquer outra disposição deste Contrato: (a) se os seus fundos forem enviados para a conta incorreta ou de outra forma não conseguirem alcançar sua Conta do Beneficiário como resultado de um erro cometido por nós, creditaremos o seu Beneficiário Conteúdo no valor total dos fundos que você espera receber (sujeito sempre às suas obrigações nos termos da cláusula 7.2), mas essa deve ser toda a nossa responsabilidade para você (b) se fecharmos ou recusar processar um ou mais dos Suas Transações por qualquer motivo, devemos reembolsar a você os fundos que possuímos em seu nome por meio de pagamento antecipado ou de outra forma, mas essa será a total responsabilidade de você. 13 Garantias e indenizações 13.1 Suas garantias - Você concorda que as seguintes afirmações são verdadeiras e precisas e você reconhece que podemos recusar processar, ou fechar, uma transação se acharmos em qualquer etapa que elas não são verdadeiras e precisas: ( I) você tem mais de 18 anos (ii) você é o dono do dinheiro que está buscando transferir (iii) você não está atuando em nome de outra pessoa (iv) você nos informará se você estiver agindo como: ( A) um único proprietário de uma empresa (b) um administrador de um fideicomisso ou (c) um parceiro de uma parceria (v) se você atua como administrador de um fideicomisso, você está devidamente autorizado para celebrar este Contrato e qualquer Transações de acordo com os termos da escritura de fiduciária relevante (vi) você tem uma razão comercial ou pessoal válida para entrar em cada Transação e não entrará em nenhuma Transação para fins especulativos e (vii) ao tomar sua decisão de entrar em uma Transação , Você não confiará em nenhuma informação relacionada ao mercado que seja Seremos fornecidos de tempos em tempos por nós em nosso site ou por nossos funcionários ou consultores. 13.2 Sua Indenização - Você concorda em indenizar-nos por quaisquer custos, despesas ou taxas que possamos incorrer em decorrência de sua incapacidade de cumprir suas obrigações nos termos deste Contrato, independentemente de surgirem ou não de acordo com o parágrafo 9 ou de outra forma. Isso inclui quaisquer custos legais que possamos incorrer para fazer valer nossos direitos ou recuperar os montantes que você nos devolve. Você também concorda em indenizar-nos por quaisquer taxas, custos, taxas e impostos cobrados por terceiros em relação às Transações que você conclui, incluindo as taxas cobradas pelo seu banco beneficiário, independentemente de essas taxas ou encargos terem sido previamente notificados antecipadamente. 13.3 Nossa Indenização - De acordo com a cláusula 7.2 deste Contrato, se seus fundos forem enviados para a conta errada como resultado de um erro cometido por nós, nós o indenizamos e o manteremos indenizados em relação à recuperação desses fundos e Tomaremos medidas urgentes a nossa própria conta para recuperar os fundos, desde que você tome medidas imediatas para nos ajudar a recuperar esses fundos se o beneficiário equivocado estiver relacionado a você ou associado a você de alguma maneira. 14.1 Recolha de suas informações pessoais - Você reconhece que, para fornecer nosso serviço, devemos coletar suas informações pessoais. Se você recusar ou não fornecer qualquer informação solicitada, talvez não possamos processar qualquer Transação s para você. 14.2 Contacte-nos - Se você tiver dúvidas sobre a coleta e uso de suas informações pessoais, entre em contato com nosso Compliance Officer no 612 8667 8090 ou no complianceozforex. au. 14.3 Acesso a suas informações pessoais - Você pode obter acesso à maioria das informações pessoais que temos sobre você, contatando nosso Diretor de Compliance. Às vezes, pode haver uma razão pela qual o acesso não será possível. Se for esse o caso, você será informado por quê. 14.4 Finalidade da cobrança - Recolhemos suas informações pessoais para fornecer nossos produtos e serviços, satisfaçamos nossas obrigações regulatórias de acordo com a legislação AML CTF referida no parágrafo 10 e avalie seu valor de crédito. 14.5 Organizações que podem receber sua Informação - Podemos fornecer suas informações pessoais aos nossos banqueiros intermediários e a quaisquer órgãos reguladores do governo que normalmente exigem ou podem solicitar. Nós também podemos fornecer suas informações a todos os parceiros, agentes ou intermediários que sejam parte necessária da provisão de nossos produtos e serviços. 14.6 Intermediários Internacionais - Você reconhece e concorda que usamos intermediários internacionais para processar Transações em seu nome e que suas informações pessoais podem ser enviadas para esses intermediários no exterior para completar a Transação. 14.7 Consentimento para relatórios de referência de crédito ndash Você reconhece e concorda que podemos acessar qualquer banco de dados eletrônico necessário para nos ajudar a identificar você e a avaliar o seu valor de crédito. Em particular, você concorda que podemos obter, usar e reter informações sobre você que obtivemos de qualquer empresa que forneça informações sobre o mérito de crédito de indivíduos, incluindo um relatório de crédito ao consumidor de uma agência de relatórios de crédito. Ao fazê-lo, podemos dar informações sobre você a uma agência de relatórios de crédito com a finalidade de obter um relatório de crédito ao consumidor sobre você e permitir que a agência de relatórios de crédito crie ou mantenha um arquivo de informações de crédito contendo informações sobre você. A informação será limitada às suas informações de identidade, incluindo seu nome, sexo, endereço (e os dois endereços anteriores), data de nascimento, nome do empregador e número de licença de motorista, bem como o fato de você ter feito um pedido para Crédito para nós. 14.8 Use of Your Information - You agree that we may use any information we collect about you for the purposes of complying with our obligations under any AML CTF Regulations and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.9 Information Correct and Up to Date - You must ensure that all information you give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any of your personal details change as soon as practicable. 14.10 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of your personal information. 14.11 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.12 Recording Phone Conversations - You consent to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 15.1 Notices - Where notice in writing is required under this agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 15.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 15.3 Governing Law - This agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New South Wales, Australia and you submit to the jurisdiction of the courts of New South Wales, Australia. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Agent Appointment Form means a form that we will give you to enable you to appoint somebody else to transact with us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Business Day means a day other than a Saturday, Sunday or public holiday on which banks are open for business in Sydney. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in Clause 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Delivery Date means the date we have requested that you deliver your funds to our nominated account for transmission. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction. Margin means the difference between the retail exchange rate we quote to you and the whole exchange rate we obtain from our provider. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by the Company and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Order means an instruction pursuant to which we will enter into a Spot or Forward Transaction for you only at an exchange rate nominated by you. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered, being the exchange rate nominated by you in your Order plus our Margin and shall be contingent on our ability to fill the Order with our own provider. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. Websites means any websites owned by us including but not limited to: CORPORATE CLIENT AGREEMENT TERMS AND CONDITIONS 1.1 Capacity - These terms and conditions apply to registered companies, registered associations, registered co-operatives or statutory bodies (quotthe Clientquot or quotyouquot) who are dealing with OzForex Pty Limited ABN 65 092 375 703 (quotOzForexquot, quotusquot or quotwequot) through any of our Websites. 1.2 Structure of this Agreement - This Agreement is a master agreement that applies to all Transactions that you subsequently enter into with us. The specific transactional details of each Transaction, including the currencies to be exchanged and the amount of the transaction, will be agreed separately when you book the Transactions they will constitute separate agreements in their own right, but will incorporate these terms and conditions. 1.3 Other Documents - You acknowledge that you have been provided with copies of the following documents in accordance with, to the extent applicable, the requirements of the Corporations Act: (i) Our Product Disclosure Statement (quotPDSquot). (ii) Our Financial Services Guide (quotFSGquot). (iii) Our Website Use Agreement. (iv) Our Privacy Statement. 2.1 Foreign Exchange Services - We hold an Australian Financial Services Licence authorising us to provide foreign exchange products and services. We offer Spot Contracts, Forward Contracts and Options, the details and mechanics of which are explained in our PDS. You should read our PDS before signing this agreement so that you understand exactly how our service operates. 2.2 No Margin or Speculative Trading - We do not offer any form of margin or speculative trading facilities. When you enter into a Transaction, you must deliver to us the full amount of the funds you are transferring on or before the Delivery Date. 2.3 No Exchange Rate Set-Off - We will not agree to enter into any kind of set-off arrangement that would allow you to pay us only the amount of any loss, or for us to pay you any profit, that might be realised as the result of exchange rate movements on settlement of the Transaction. 2.4 No Financial Advice - We will not take into account your specific financial circumstances or needs when we enter into a Transaction with you. To the extent that we provide you with any advice, it will relate only to the mechanics of the transaction you are proposing to enter into or to publicly available information. You must obtain your own financial advice and make your own assessment as to whether our service is appropriate for your particular requirements. You must select the type and timing of each Transaction you enter into yourself. 2.5 Ownership of Funds - You may not enter into Transactions on behalf of third parties. You must be the owner of any funds that are the subject of a Transaction. 3 Your Instructions 3.1 Authorised Signatories - You must appoint one or more Authorised Signatories (even if you have a sole director who has already signed the Agreement in the capacity of a director). An Authorised Signatory may have unlimited authority to give us Instructions on your behalf or you may specify the stages of a Transaction they are authorised to undertake. We will rely on Instructions received by the individual s appointed by you as Authorised Signatories in this agreement until such time as you revoke or vary that authority by giving us 48 hours notice in writing. If you wish to change the Authorised Signatories, you may do so by completing a Change of Authorised Signatory Form or otherwise notifying us in writing. 3.2 Username and Password - We will issue each of your Authorised Signatories with a Username and Password in order that they may provide us with Instructions online, by telephone or by email, subject always to any limits on authorisation that you may have set in this agreement. We will accept any Instructions received pursuant to the use of the Username and Password without checking the identity of the user or their level of authorisation and you will at all times be bound by those Instructions. 4.1 Transaction Binding - If you wish to enter into a Transaction, you may do so by giving us Instructions online, by telephone or by email. The Transaction will be legally binding on you when we receive your Instructions in accordance with this paragraph 4 or paragraph 5. 4.2 Online Auto Confirm Transaction - If you enter into an Auto-Confirm Transaction online, the Transaction will be legally binding on you as soon as we receive your electronic Instructions. We will provide you with confirmation of the Transaction Details on the screen at the time you book the Transaction, but we will not provide you with any subsequent confirmation of any kind, unless you request it. 4.3 Online Booking Confirmation - If you book a Transaction online that is not an Auto-Confirm Transaction, we will attempt to contact you by telephone within 15 minutes of your online booking to confirm the Transaction details. The Transaction will be legally binding on you at the conclusion of the telephone call. If we cannot contact you by telephone on the number you have given to us within 15 minutes of your booking, we reserve the right to cancel the booking and not enter into the Transaction. 4.4 Email Booking - It you book a Transaction by email, the Transaction will be binding on you when we process your email. You acknowledge that, if you choose to book a Transaction by email, it may not be processed immediately. When we process your Instructions, we will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction set out in your email, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. 4.5 Telephone Booking - If you book a Transaction by telephone, the Transaction will be legally binding at the conclusion of the telephone call. We will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. In the event of any dispute, the recording or transcript of our telephone conversation may be used as evidence as to the terms of the agreement that was entered into. 4.6 Cancellation - Once a Transaction has become legally binding, you may not cancel the Transaction in any circumstances. You may only take action to correct any of the Transaction details set out in the Deal Confirmation if the Deal Confirmation does not reflect the transaction details that have already been agreed. 4.7 Out-of-Market Quotes - If we quote you a Rate that is clearly a mistake on our part (quotOut-of-Market Quotequot) as the result of a technical or human error, it is not binding on us. You must notify us as soon as the mistake comes to your attention and we will requote the Rate as soon as possible. 4.8 Prompt Performance by You - You acknowledge that exchange rates can fluctuate rapidly, so the Rate we quote you for a particular Transaction is contingent on the prompt performance of your obligations. We reserve the right to requote the Rate if you do not provide us with requested information or funds on time. 5 Forward Transactions 5.1 Forward Contract Details - A Forward Contract can only be booked by telephone and will become legally binding as and from the time that the Transaction details are orally agreed between us in the telephone call. After the telephone call, we will send you a Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. If you do not receive the Deal Confirmation, the Transaction is still legally binding and will be evidenced by the transcript of the telephone conversation in which it was booked. 5.2 Advance Payment - You acknowledge that we bear the risk that you might default on settlement of your Forward Contract and, to mitigate this settlement risk, we reserve the right to request that you make one or more Advance Payments in relation to all Forward Contracts. We may request an Advance Payment both at the time you book the Forward Contract and at any time prior to the Maturity Date. You acknowledge that the amount of any Advance Payments requested will be determined by us in our discretion and that we may request an Advance Payment even if we have entered into a credit limit arrangement with you. 5.3 Failure to Pay a Advance Payment - If we have asked you to make an Advance Payment, you must pay the amount we have requested on the date we have nominated. If you do not do so, we reserve the right to Close Out the Forward Contract in accordance with paragraph 9. 5.4 Change to the Maturity Date - You may ask us to bring forward the Maturity Date (quotpre-deliveryquot) or to extend the Maturity Date (quotroll overquot) in relation to the whole or only part of your Forward Contract. You acknowledge that we may agree to such a request entirely at our discretion. If we agree, you acknowledge that the Rate will be adjusted to account for the timing of the new Delivery Date. 5.5 Settlement - You must transmit to our nominated account the full amount of the funds that are the subject of the Forward Contract, less any Advance Payment already paid, together with any service fees that we or any third party have requested, on or before the Maturity Date. 6.1 Spot Contract Payments - You must initiate payment into our nominated account of the full amount required to settle a Spot Contract on the day the Transaction becomes legally binding in accordance with paragraph 4. If we have not received the funds within 2 business days, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.2 Forward Contract Payments - You must ensure that you pay into our account the full amount required to settle all Forward Contracts on or before the Maturity Date. If we have not received the funds by the Maturity Date (or any agreed change to the Maturity Date), we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.3 No Cash or Cheques - You acknowledge that we do not accept cash or cheques. You agree to make all payments to our account electronically and you acknowledge that we will transmit your funds by electronic means only. 6.4 Beneficiary Account - You must provide us with full details of your Beneficiary Account, including the full name and address of the account holder and the full name and address of the beneficiary bank, on or before the date that we nominate. If you fail to do so, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.5 Beneficiary Account Number - We will rely solely on the account number you give us for your Beneficiary Account and will not check to ensure that the name provided by you accords with the account number you have given us. 6.6 Full Amount - All payments must be received by us in cleared funds and for the full amount being transferred, including any transaction fees that may be payable and any service fees that have been requested by us or any third party, before we will credit your Beneficiary Account. In the event that we agree to make a payment for you without having received the full amount, you acknowledge that we are not waiving our right to ask you for the full amount after the Transaction has been processed. 6.7 Funds Held by Us - You acknowledge and agree that we do not hold your funds on trust and will not put your funds into a separate bank account. 6.8 No Interest Paid - You acknowledge that we will not pay to you any interest on any funds held by us whether by way of Advance Payment or otherwise. 7.1 Option Agreement - Options may be entered into only by telephone. The Option Agreement will become legally binding as and from the time that the Option Transaction details are orally agreed between us in the telephone call. After the telephone call, we will send you an Option Agreement Confirmation. The Option Agreement Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us within 24 hours of receipt of the Option Agreement Confirmation, the details of the Option Agreement will be deemed to be correct. If you do not receive the Option Agreement Confirmation, the Transaction is still legally binding and will be evidenced by the transcript of the telephone conversation in which it was booked. 7.2 Payment of Premium - The Premium agreed to in the Option Agreement must be paid within 2 Business Days of the Option being entered into in accordance with clause 7.1. 7.3 Non Payment of Premium - In the event that you fail to pay the Premium in accordance with clause 7.2, we reserve the right to terminate the Option Agreement upon 24 hours oral or written notice. In the event that we do terminate the Option Agreement, the Premium remains payable by you as a debt. 7.4 Premium Non-Refundable - You acknowledge and agree that the Premium is a separate, non-refundable fee. It does not relate to the underlying foreign exchange transaction that will be entered into if the Option is Exercised and will not be applied in reduction of the settlement sum payable under any such foreign exchange transaction. 7.5 Exercise of Option - Should you decide to exercise the Option, you must notify us of your election to do so either orally by telephone or in writing by email not later than midday (12.00pm) on the Expiry Date. 7.6 Consequences of Exercising the Option - You acknowledge that, upon exercise of the Option, you will automatically have entered into the Spot Contract detailed in the Option Agreement Confirmation and will be bound by the terms and conditions of this Agreement that apply to such Spot Contract. In particular, you must immediately provide us with details of your Beneficiary Account and deliver to us in full the funds you are transferring within 48 hours of Exercising the Option. 7.7 Expiry - In the event that no notification is received by OzForex by midday (12.00pm) on the Expiry Date, the Option will expire at that time. 8.1 Legally Binding - You may enter into an Order online, by telephone or by email. Subject to your right to cancel the Order in accordance with clause 8.2, the Order will become binding as and from the time that your Instructions are received by us. After we receive your Instructions, we will send you an Order Confirmation. The Order Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us immediately on receipt of the Order Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. 8.2 Cancellation of Orders by Telephone Only - You may cancel an Order at any time before the Target Rate is reached by giving us notice by telephone. You may not cancel an Order after the Target Rate has been reached, whether or not we have notified you that the Target Rate has been reached. When the Target Rate is reached, you are legally bound by the Transaction. 8.3 Target Rate - The Target Rate will be deemed to have been reached only when the exchange rate nominated in your Order has been filled with our provider. This will occur when the rate you have nominated has been exceeded by an amount that includes our Margin. You may find that, in some cases, the exchange rate spikes with the result that the exchange rate you have nominated in your Order has been reached but has changed before we are able to fill the Order with our provider for the avoidance of doubt, we will not fill your Order in those circumstances. 8.4 Payment - We will endeavour to notify you by telephone or email as soon as possible on the Business Day or on the next Business Day after the Target Rate has been reached. As soon as you receive our notification, you must take action to ensure that the funds reach our account by the Delivery Date. If we do not receive the funds in time, we reserve our right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 9.1 Closing Out Transactions We may refuse to perform a Transaction or to Close Out a particular Transaction and all current Transactions that you have with us, without notice to you: (i) if you fail to make any payment when it is due, including the payment of any Advance Payment that has been requested by us (ii) if you fail to provide any material information we have requested (iii) any information you have provided to us or any warranty you have given to us is or becomes, in our opinion, materially inaccurate, incorrect or misleading (iv) on the occurrence of an Insolvency Event (v) if the performance of our obligations under this Agreement become illegal (vi) if a serious dispute has arisen between us or (vii) if you breach a material term of this Agreement or of any Transaction. 9.2 Consequences of Closing Out - When we Close Out any or all of the Transactions that you have entered into, we buy back the currency that we have bought for you when you entered into the Transaction at prevailing market rates chosen by us in good faith. If the value of the currency you have asked us to exchange has strengthened, a loss will be incurred on the Transaction and you will be liable to pay us the amount of that loss, together with any expenses, premiums, commissions or other fees incurred by us. 9.3 No Payment of Profit - We will not pay you any profit arising from Closing Out a Transaction in any circumstances. 9.4 Payment of Loss - You acknowledge that the amount of any loss realised on the Closing Out of a Transaction is a debt payable by you and agree that we may immediately deduct the total amount of any loss (together with any expenses, premiums, commissions or other fees) from any funds we hold in relation to any Transaction whether in the form of an Advance Payment or otherwise. If the amount we are seeking to recover exceeds the amount of any Advance Payment or other funds held by us, you agree to pay the balance within 7 days of being notified by us of the total amount due. 9.5 Interest - You agree that we may charge you interest on any sum that remains payable to us after we Close Out any or all of your Transactions at a rate of 2 per annum over the base rate of the Reserve Bank of Australia (or of such monetary authority as may replace it). Interest will accrue and will be calculated daily and be compounded monthly from the date payment was due until the date full payment is made by you. 9.6 Default Notification - You must notify us immediately if you become aware of any event referred to in Clause 9.1 above. 9.7 Notice of Monies Due - If we Close Out a Transaction, we will send you a written statement explaining the amount of any sums that may be payable to us and the amount of any sums being withheld by us. 10 Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing (quotAML CTFquot) 10.1 AML CTF Compliance - You undertake that you will not knowingly do anything to put us in breach of the Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing Act 2006, rules and other subordinate instruments (AML CTF Laws). You undertake to notify us if you become aware of anything that would put us in breach of AML CTF Laws. 10.2 Provision of Information - If requested, you undertake to provide additional information and assistance and comply with all reasonable requests to facilitate our compliance with AML CTF Laws in Australia or an equivalent overseas jurisdiction. 10.3 No Grounds for Suspicion - You undertake that you are not aware and have no reason to suspect that: (i) the money you are transferring is derived from or related to money laundering, terrorism financing or similar activities (Illegal Activities) and (ii) the money you are transferring will be used to finance, or in connection with, Illegal Activities. 10.4 Consent to Collection of Information by Us - We are subject to AML CTF Laws. You consent to us disclosing in connection with AML CTF Laws any of your Personal Information (as defined in the Privacy Act 1988 (Cth)) we may have. 10.5 Freezing or Blocking Transfer of Funds - In certain circumstances, we may be obliged to freeze or block an account where it is used in connection with Illegal Activities or suspected Illegal Activities. Freezing or blocking can arise as a result of the account monitoring that is required by AML CTF Laws. If this occurs, we are not liable to you for any consequences or losses whatsoever and you agree to indemnify us if we are found liable to a third party in connection with the freezing or blocking of your account. 10.6 Right to Refuse to Provide Our Service - If You fail to provide Us with any information that we are required to collect under the AML CTF Laws, we retain the right, at any time, to refuse, in our sole discretion, to provide the service. 11.1 Disputes Policy - If you have a problem with our service, you should initially bring your complaint to our attention so that we can deal with it in accordance with our internal disputes policy. Our complaints officer will attempt to resolve the dispute to your satisfaction as quickly as possible. 11.2 Financial Ombudsman Service - If the dispute cannot be resolved under our internal disputes policy, you may then, if you are a Retail Client, formally submit the dispute to the office of the Financial Ombudsman39s Service (quotFOSquot) for determination in accordance with its rules. 11.3 Arbitration - If your dispute does not fall within the rules of the FOS, you may submit the dispute to arbitration to be determined by the Arbitrators and Mediators of Australia Expedited Commercial Arbitration Rules, and to the extent permitted under those rules, the Arbitrator will be a person recommended by the New South Wales Chapter of the Institute of Arbitrators and Mediators of Australia. You agree to accept the determination of the arbitrator. 11.4 Legal Action - Nothing in this paragraph prevents either of us from approaching a court either for an urgent injunction or to appeal the decision of an arbitrator and nothing prevents us from taking immediate legal action to recover any amounts that you may owe us as the result of Closing Out a Transaction s under paragraph 9. 12 Limitation of Liability 12.1 No Liability for Delays - You acknowledge that delays in the transmission and receipt of payments may occur. In particular, you acknowledge that we operate an online dealing platform that could be subject to technical, or other, problems, the nature and duration of which may be beyond our control. Our service also involves the use of intermediaries who are outside our control. Accordingly, while we do everything in our power to ensure the timely transmission of funds, we cannot guarantee that transfers of funds will always be made on time and cannot accept any liability to you for any loss suffered by you as a result of any delays in the transmission of funds. 12.2 Liability Limited - We do not in any circumstances assume liability to you in excess of the amount of money you have actually paid to us in relation to any particular Transaction. We will not be liable to you for any form of consequential damages or loss that you may suffer as a result of: (i) delays in the transfer of your funds, or (ii) our refusal at any time to transfer your funds. Without in any way limiting the effect of this paragraph or any other paragraph of this agreement, quotconsequential damagesquot shall be taken to include damages arising from: (i) loss of business, (ii) loss of opportunity to realise a gain as a result of foreign exchange fluctuations (iii) loss of any other opportunity, or (iii) loss of interest on funds. For the avoidance of doubt and without limiting any other provision of this Agreement: (a) if your funds are sent to the wrong account or otherwise fail to reach your Beneficiary Account as the result of a mistake made by us, we will credit your Beneficiary Account in the full amount of the funds you expect to receive (subject always to your obligations under clause 7.2), but that shall be the full extent of our liability to you (b) if we Close Out or refuse to process one or more of your Transactions for any reason, we shall refund to you any funds that we hold on your behalf by way of Advance Payment or otherwise, but that shall be the full extent of our liability to you. 13 Warranties and Indemnities 13.1 Your Warranties - You agree that the following statements are true and accurate, and you acknowledge that we may refuse to process, or Close Out, a Transaction if we find at any stage that they are not true and accurate: (i) you are incorporated and or registered and have full authority to enter into this Agreement and any Transaction s (ii) you are the owner of the money being transferred (iii) you will inform us if you are acting as: (a) a corporate trustee of a trust or (b) a corporate partner of a partnership (iv) if you are acting as a corporate trustee of a trust, you are properly authorised to enter into this Agreement and any Transactions in accordance with the terms of the relevant trust deed (v) you have a valid commercial reason for entering into each Transaction and will not enter into any Transaction for speculative purposes and (vi) in making a decision to enter into a Transaction, you will not rely on any market-related information that may be provided from time to time by us on our website or by our employees or consultants. 13.2 Your Indemnity - You agree to indemnify us for any costs, expenses or fees we may incur as a result of your failure to perform your obligations under this Agreement, whether they arise under paragraph 9 or in some other way. This includes any legal costs, on a solicitor and own client basis, that we may incur in order to enforce our rights or recover any amounts you owe us. You also agree to indemnify us for any fees, costs, duties and taxes charged by third parties in relation to the Transactions you enter into, including fees charged by your beneficiary bank, whether or not those fees or charges were notified to you in advance. In this paragraph 14, quotyouquot means any Authorised Representative. 14.1 Personal Information of Authorised Representatives - You acknowledge that, in order to provide our service to the Client, we must collect your personal information. The Client warrants that it has given you a copy of this paragraph 14. If you refuse or fail to provide any requested information, we may not be able to process any Transaction s for the Client. 14.2 Contact Us - If you have any questions about the collection and use of your personal information, you may contact our Compliance Officer on 612 8667 8090 or at complianceozforex. au. 14.3 Access to your Personal Information - You may obtain access to most personal information we hold about you by contacting our Compliance Officer. Sometimes there may be a reason why access will not be possible. If that is the case, you will be told why. 14.4 Purpose of Collection - We collect your personal information in order to provide our products and services to the Client and to satisfy our regulatory obligations under the AML CTF legislation referred to in paragraph 10. 14.5 Organisations who may receive your Information - We may provide your personal information to our intermediary bankers and to any government regulatory bodies that normally require it or may request it. We may also provide your information to any partners, agents or intermediaries who are a necessary part of the provision of our products and services. 14.6 Information Correct and Up to Date - You must ensure that all information you give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any details change as soon as practicable. 14.7 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of information. 14.8 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.9 Recording Phone Conversations - You consent to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 14.10 Electronic Databases - You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. 15 Misdirected Funds 15.1 Your Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by you, and we have acted in accordance with your Instructions, we will be under no obligation either to recover the funds or to resend the funds to the correct Beneficiary Account. You will need to book a new Transaction. 15.2 Our Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will take urgent action at our own expense to recover those funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 16.1 Notices - Where notice in writing is required under this agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 16.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 16.3 Governing Law - This agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New South Wales, Australia and you submit to the jurisdiction of the courts of New South Wales, Australia. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Authorise means authorise the stage of a Transaction when we transmit your funds from our account to your to your nominated beneficiary account. Authorised Representative means an individual who is a director or officer authorised to execute this Agreement or an Authorised Signatory. Authorised Signatory means an individual appointed and authorised by you to provide Instructions to us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Booking means booking a Transaction by providing us with all of the relevant Transaction details. Business Day means a day on which we are open for business which shall not include Saturday and Sunday, New Yearrsquos Day, Christmas Day, Boxing Day, but will include Good Friday and Easter Monday. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in Clause 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Deal Confirmation means a written communication, however described, provided by us confirming the details of any Transaction that you have booked by telephone, email or online, which shall be an error correction mechanism only. Delivery Date means the date on which we have requested that you deliver your funds to our account for transmission. Exercise means exercise or take up an Option. Expiry Date means the date on which an Option must be Exercised, failing which it will expire. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. (a) a meeting has been convened, resolution proposed, petition presented or order made for the winding up of the company (b) a receiver, receiver and manager, provisional liquidator, liquidator or other officer of the court has been appointed in relation to the company or all or any asset the company (c) a mortgagee or chargee has taken, attempted or indicated an intention to exercise its rights under any security under which the company is the mortgagor or chargor (d) the company has become insolvent within the meaning of section 95A of the Corporations Act 2001 (Cth) (e) the company has stopped paying its debts as and when they fall due or (f) the company is subject to voluntary administration under Part 5.3A of the Corporations Act 2001 (Cth). Instructions means a request made by you to enter into a Transaction and shall be taken to include any information, communications or documents incidental to or relating to a Transaction whether we process the Transaction or not. Margin means the difference between the retail exchange rate we quote to you and the whole exchange rate we obtain from our provider. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by us and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Option or Option Agreement means an agreement pursuant to which you have the right but not the obligation to enter into a specified foreign currency transaction on the Expiry Date. Option Agreement Confirmation means the written notification that we send you after you enter into an Option Agreement confirming the details of the agreement we have reached by telephone. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Order means an instruction pursuant to which we will enter into a Spot or Forward Transaction for you only at an exchange rate nominated by you. OzForex means OzForex Pty Ltd (ACN: 092 375 703) whose principal trading address is Level 9, 10 Bridge Street, Sydney, NSW, 2000, Australia. Payment means payment by you to us of funds for transmission. Premium means the fee non-refundable fee payable under the Option Agreement. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Retail Client has the meaning given in s761G of the Corporations Act 2001 (Cth) . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered, being the exchange rate nominated by you in your Order plus our Margin and shall be contingent on our ability to fill the Order with our own provider. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. View Deals means viewing all pending and completed transactions on our website. Websites means any websites owned by us including but not limited to:

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